REO: Samen smaakt het langst

Op weg naar een duidelijke strategie met 1 sterk merk. Of hoe we van een versnippering van B2C merken naar 1 sterk B2B merk evolueerden.

Klant:
REO Coรถperatie
Projectdatum:
June 3, 2025

Om meer structuur en meer naamsbekendheid te genereren zijn keuzes maken essentieel, en dat is net wat we bij REO deden.

REO in Roeselare is een coรถperatieve vennootschap opgericht in 1942, waar ongeveer 750 telers jaarlijks zo'n 250 miljoen kg groenten en fruit verhandelen. De rol van REO is dus de telers ontzorgen en een markt voor al hun producten aanbieden. Maar onder welke naam, welk merk en of ze nu B2B of B2C moesten communiceren was niet duidelijk. De merkenstructuur tot voorheen was onduidelijk met merken zoals Tomabel, Fine Fleur, Bio, Flandria,...

Tijd om aan de slag te gaan dus!

In 3 stappen naar een nieuw REO

๐’๐ญ๐š๐ฉ 1: ๐จ๐ง๐๐ž๐ซ๐ณ๐จ๐ž๐ค ๐ž๐ง ๐ฌ๐ญ๐ซ๐š๐ญ๐ž๐ ๐ข๐ž

Samen met het team van zetten we een onderzoek en strategische fase op. We interviewden telers, kopers, aandeelhouders hoe zij keken naar de merkenstructuur en het belang ervan.Daaruit volgde een strategische nota die ons dreef in de richting van 1 sterk B2B merkย 

๐’๐ญ๐š๐ฉ 2: ๐Ž๐ฉ๐ณ๐ž๐ญ๐ญ๐ž๐ง ๐ฏ๐š๐ง ๐ž๐ž๐ง ๐ง๐ข๐ž๐ฎ๐ฐ๐ž ๐›๐ซ๐š๐ง๐๐ข๐ง๐ , ๐ญ๐š๐š๐ฅ ๐ž๐ง ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฉ๐š๐ค๐ค๐ข๐ง๐ ๐ฌ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ๐œ๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ

Nadat de strategische nota door de raad van bestuur werd goedgekeurd gingen we in zee met het team van MOQO voor een nieuwe sterke branding die voldoet aan de missie en de visie van REO en die perfect kan doorvertaald worden naar beeld en taal, maar ook naar een nieuwe verpakkingsstructuur. Een nieuwe verpakkingsstructuur met 1 sterk hoofdmerk en submerken op kwaliteitsniveau

๐’๐ญ๐š๐ฉ 3: ๐ข๐ž๐๐ž๐ซ๐ž๐ž๐ง ๐ฆ๐ž๐ž ๐จ๐ฉ ๐๐ž ๐ค๐š๐ซ

Een coรถperatie is maar zo sterk als haar leden. Onder het motto "samen smaakt het langst" stelden we tijdens een boeiend event onder leiding van Comemotionโ€ de nieuwe strategie, branding en richting voor aan alle 750 telers en medewerkers! Waarna iedereen klaar is om samen "Wij zijn REO" uit te dragen".

Een duidelijke structuur voor marketing

Nu alles voorgesteld en goedgekeurd is start het echte werk: de uitrol! Een stevige structuur voor marketing en communicatie op poten zetten, honderden verpakkingen ontwikkelen, visuele dragers creรซren. De marketingafdeling, en bijgevolg de hele coรถperatie heeft een stevige basis om door te vertalen. Zonder twijfelen kunnen nu keuzes gemaakt worden met een consistente uitvoering.ย 

Klaar voor jouw succesverhaal? Neem contact op!