Nee, het is niet zomaar water...

Hoe geef je een iconisch watermerk, dat al 4 generaties vakmanschap en traditie doorgeeft, de aandacht die het verdient? Juist, door te communiceren op de 3 basiswaarden die hen onderscheiden: lokaal, mineraal en familiaal!

Klant:
Ginstberg
Projectdatum:
February 4, 2025

Het productengamma van Ginstberg was heel uitgebreid, en de designs hadden in de loop van de jaren alle mogelijke vormen aangenomen. Bepaalde producten verkochten niet, of pasten gewoon niet in het gamma.ย Er was ook geen duidelijk verhaal, geen communicatieplan en geen boodschap.ย Tijd voor wat structuur dus.ย 

Tijd voor duidelijkheid

๐…๐š๐ฌ๐ž 1: ๐ญ๐ž๐ซ๐ฎ๐  ๐ง๐š๐š๐ซ ๐๐ž ๐›๐š๐ฌ๐ข๐ฌ

Ginstberg zit vol verhalen, al 4 generaties lang wordt de passie doorgegeven op een prachtige locatie met respect voor mens en natuur. Daarnaast zijn ze de enige natuurlijk opwellende bron in Belgiรซ, en is het water nitraatvrij en zoutarm, dus geschikt voor iedereen. Samen met ย Taรฏs Croes capteerden we de verhalen die eigenlijk iedereen kent, en legden we de 3 waardenpijlers vast: Mineraal, Familiaal en Lokaal. Rond deze 3 pijlers wordt Ginstberg gebouwd.

๐…๐š๐ฌ๐ž 2: ๐„๐ž๐ง ๐๐ฎ๐ข๐๐ž๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ž ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฎ๐œ๐ญ๐ž๐ง๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ๐œ๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ

De laatste jaren had Ginstberg, op vraag van klanten, heel veel producten aan het gamma toegevoegd. Ook hadden al die producten verschillende labels, waardoor geen lijn in design meer zat. Tijd om te schrappen in het aanbod en de juiste producten aan de juiste kanalen en doelgroepen te linken.

Een nieuw elan voor Ginstberg

๐…๐š๐ฌ๐ž 3: ๐„๐ž๐ง ๐›๐ซ๐š๐ง๐ ๐ฅ๐ข๐Ÿ๐ญ ๐ฏ๐š๐ง ๐ก๐ฎ๐ง ๐ฅ๐š๐›๐ž๐ฅ๐ฌ ๐ข๐ง ๐๐ž ๐ง๐ข๐ž๐ฎ๐ฐ๐ž ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ๐œ๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ

Doordat er heel veel designs waren gingen we aan de slag met Catchafish om de nieuwe waarden te vertalen in een eenduidige mooie, verpakkingslijn. Nee, geen hippe of trendy rebranding, maar een brand lift met respect voor wat was. Een verfijning van het originele label, maar die wel communiceert EN eruitspringt in het schap.

๐…๐š๐ฌ๐ž 4: ๐ฎ๐ข๐ญ๐ซ๐จ๐ฅ ๐ฏ๐š๐ง ๐๐ž ๐›๐š๐ฌ๐ข๐ฌ

De fundering is gelegd, de structuur is duidelijk en de verpakkingen liggen in lijn. Tijd om de basis verder aan te pakken. Samen met Ineke De Wit (grafisch designer) werd POS materiaal opgemaakt. Met Conversal werd een knappe website gebouwd en we maakten een eerste social media plan op. Een nieuwe vertegenwoordiger werd op weg gestuurd met een duidelijk plan en verhaal.

En nu?ย 

In 2025 gaan we onze fundering tot bij de consument brengen. Als jij je kan vinden in onze waarden (familiaal, lokaal en mineraal), dan ben jij onze ideale consument ๐Ÿ’ง Ontdek het volledige verhaal op www.ginstberg.be

Klaar voor jouw succesverhaal? Neem contact op!