Hoe geef je een iconisch watermerk, dat al 4 generaties vakmanschap en traditie doorgeeft, de aandacht die het verdient? Juist, door te communiceren op de 3 basiswaarden die hen onderscheiden: lokaal, mineraal en familiaal!
Het productengamma van Ginstberg was heel uitgebreid, en de designs hadden in de loop van de jaren alle mogelijke vormen aangenomen. Bepaalde producten verkochten niet, of pasten gewoon niet in het gamma.ย Er was ook geen duidelijk verhaal, geen communicatieplan en geen boodschap.ย Tijd voor wat structuur dus.ย
๐ ๐๐ฌ๐ 1: ๐ญ๐๐ซ๐ฎ๐ ๐ง๐๐๐ซ ๐๐ ๐๐๐ฌ๐ข๐ฌ
Ginstberg zit vol verhalen, al 4 generaties lang wordt de passie doorgegeven op een prachtige locatie met respect voor mens en natuur. Daarnaast zijn ze de enige natuurlijk opwellende bron in Belgiรซ, en is het water nitraatvrij en zoutarm, dus geschikt voor iedereen. Samen met ย Taรฏs Croes capteerden we de verhalen die eigenlijk iedereen kent, en legden we de 3 waardenpijlers vast: Mineraal, Familiaal en Lokaal. Rond deze 3 pijlers wordt Ginstberg gebouwd.
๐ ๐๐ฌ๐ 2: ๐๐๐ง ๐๐ฎ๐ข๐๐๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฎ๐๐ญ๐๐ง๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ๐๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ
De laatste jaren had Ginstberg, op vraag van klanten, heel veel producten aan het gamma toegevoegd. Ook hadden al die producten verschillende labels, waardoor geen lijn in design meer zat. Tijd om te schrappen in het aanbod en de juiste producten aan de juiste kanalen en doelgroepen te linken.
๐ ๐๐ฌ๐ 3: ๐๐๐ง ๐๐ซ๐๐ง๐ ๐ฅ๐ข๐๐ญ ๐ฏ๐๐ง ๐ก๐ฎ๐ง ๐ฅ๐๐๐๐ฅ๐ฌ ๐ข๐ง ๐๐ ๐ง๐ข๐๐ฎ๐ฐ๐ ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ฎ๐๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ
Doordat er heel veel designs waren gingen we aan de slag met Catchafish om de nieuwe waarden te vertalen in een eenduidige mooie, verpakkingslijn. Nee, geen hippe of trendy rebranding, maar een brand lift met respect voor wat was. Een verfijning van het originele label, maar die wel communiceert EN eruitspringt in het schap.
๐ ๐๐ฌ๐ 4: ๐ฎ๐ข๐ญ๐ซ๐จ๐ฅ ๐ฏ๐๐ง ๐๐ ๐๐๐ฌ๐ข๐ฌ
De fundering is gelegd, de structuur is duidelijk en de verpakkingen liggen in lijn. Tijd om de basis verder aan te pakken. Samen met Ineke De Wit (grafisch designer) werd POS materiaal opgemaakt. Met Conversal werd een knappe website gebouwd en we maakten een eerste social media plan op. Een nieuwe vertegenwoordiger werd op weg gestuurd met een duidelijk plan en verhaal.
En nu?ย
In 2025 gaan we onze fundering tot bij de consument brengen. Als jij je kan vinden in onze waarden (familiaal, lokaal en mineraal), dan ben jij onze ideale consument ๐ง Ontdek het volledige verhaal op www.ginstberg.be