Crumbel, da's pas andere koek

Wie kent de koekjes van Crumbel niet? De iconische kleine wafeltjes, cakejes, speculoosjes die zo lekker zijn dat je na eentje nooit kan stoppen. Met een sterke strategie tilden we de naamsbekendheid en visibiliteit van Crumbel naar een hoger niveau

Klant:
Crumbel, Oostende
Projectdatum:
February 8, 2025

Hoe geven we aan Crumbel het podium die ze verdienen?

De distributie bij Crumbel, dat zat alvast goed. Maar toch werd bij de consument de naam Crumbel niet gelinkt aan de heerlijke koekjes en de transparante verpakking.

Er was geen duidelijke merkdefiniëring, de herkenbaarheid in het schap was beperkt en er was weinig communicatie richting de consument. Heel veel mensen dachten dan ook dat Crumbel een private label was. 

Er was ook geen duidelijke hiërarchie in het uitgebreide koekjesgamma. 

Een sterker merk, een sterkere visibiliteit

De basis:

  • We definieerden een sterke merkidentiteit: wie zijn we, wat doen we en wat is er uniek aan onze producten
  • We maakten een duidelijke productenhiërarchie: de wafeltjes, cakejes, zandkoekjes en speculoosjes met chocolade werden de heroes. De rest is ondersteunend

Uitrol in verpakkingen

  • Samen met Catchafish werkten we aan een knappe verpakking die eruitspringt in het schap. 
    • Het logo kreeg een upgrade zonder aan herkenbaarheid in te boeten. 
    • Het logo aan de zijkant van de doos brachten we van beneden naar boven voor meer visibiliteit
    • Het label op de bovenkant was klaar voor vervanging. Van een statisch label met een foto van het product (wat niet nodig is, want de doos is transparant), maakten we een label vol emotie, herkenbaarheid, met de juiste boodschap.
    • We definieerden 4 kleurranges voor ieder type koek

Klaar om te communiceren

Met onze aangepaste verpakking die eruitspringt in het schap, waren we klaar om te gaan communiceren in 3 stappen. 

  • Samen met Clementine maakten we een knappe brand movie in verschillende herkenbare settings met de boodschap: Crumbel, het kleine gelukje voor elk moment. Deze brand movie werd in het najaar van 2024 op verschillende TV zenders afgespeeld
  • Simultaan ontwikkelden we een OOH campagne met dezelfde beelden, voor maximale herkenbaarheid
  • Op vlak van social media vonden we met Wingman een top partner waarmee een sterke strategie ontwikkelden

What's next? 

In 2025 gaan we verder op ons elan. De structuur en de basis zijn er, tijd om verder te gaan communiceren en zo de naamsbekendheid, rotatie en verkoop van Crumbel omhoog te krijgen.

Ook al zin om te proeven? 

Klaar voor jouw succesverhaal? Neem contact op!