Cases
Wat is er mooier dan de wereld van Food & Drinks. Vrijwel onmiddellijk na mijn studies rolde ik in deze wondere wereld en mocht ik van alle domeinen proeven. Van productontwikkeling tot brand building, activatie, retailmarketing, above the line campagnes, dus 360° marketing.
De reden waarom ik nu zelfstandig geworden ben? Om bedrijven actief in de wereld van food & drinks te helpen om te focussen op wat echt nodig is om hun product te laten groeien. En eigenlijk ook om hen niet de fouten te laten maken die ik in 17 jaar tijd wel gemaakt heb, en veel uit geleerd heb!
Ik deel graag wat cases, zin om meer te weten te komen? Aarzel niet om mij te contacteren.

OMER. Traditional Blond
Challenge:
- Een nieuw bier positioneren in een verzadigde markt met enkele hele grote spelers
- Product: heel lekker sterk blond bier
- Wat is onze USP: Ons verhaal en de toegankelijke smaak van het bier.
- 3 hoekstenen: taste, topbranding & storytelling
Resultaat in cijfers
- Omzet 2010: 11,5 mio euro –> Omzet 2021: 26 mio euro
- Van een regionaal merk naar een nationaal merk
- Volume 2010: 2.500 HL -> volume 2021: 53.000 HL
Hoe? Tijdens mijn 11 jaar als marketing manager is dit heel uitgebreid, maar dat leg ik je graag uit in een persoonlijk gesprek!

Martha Bier
Challenge:
- Product: branding was oubollig en verhaal klopte niet
- Plaats: Exclusiviteit met Colruyt Group maar niet binnen bij Spar en Okay, en geen actieplan met de retailers
- Promotie: ze betaalden veel te veel
voor een groot agency die geen affiniteit heeft met bier en geen resultaat haalde
Oplossing
- Product: rebranding en scherpstellen verhaal
- Plaats: Onderhandelingen met Okay succesvol afgerond en promoplan met retailers opgesteld
- Verkoop: Focus op Martha Blond = highrunner
- Promotie: samenwerking met groot
agency stopgezet, freelancer gezet die social media doet, en tv campagne
uitgewerkt aangezien ze nationale dekking hebben.

Petit Melo
Challenge:
- Product: topproduct, maar enkel verpakkingen met monoproduct
- Plaats: Enkel in & outs bij Delhaize en Spar
- Promotie: niks
Oplossing
- Product: Ontwikkeling mixboxes met verschillende smaken
- Plaats: Onderhandelingen met retailers: permanent bij Colruyt, Carrefour, Intermarché, Okay (in en out bij al de rest)
- Promotie: PR en influencercampagne naar vrouwen (chocolade), TV
campagne met smakelijke video
Resultaat in cijfers
- Van Belgische 1 retailer in 2021 naar 13 retailers in 2022-2023
- Van tijdelijke listings naar permanente listings
- Succesvolle internationale uitrol in Nederland, Frankrijk, Zweden, Japan, Korea, Filippijnen, Nieuw-Zeeland,...